En dag som alla andra....

Så börjar då måndagen lida mot sitt slut. En dag då inget revoltionerande har hänt. Jobbet flöt på som vanligt. Inget speciellt där inte...men det kan man kanske inte förvänta sig heller.
Elin ringde strax innan hemgång- " Jag har en plan, sa hon....Och då drog jag genast öronen åt mig.  Planen va att hon ville övningsköra och det kunde jag i och för sig förstå eftersom vi faktiskt inte varit ute på vägarna tillsammans på hela förra veckan. Hon ville åka till Nyköping.....Oh....tänkte jag, inte sååå långt...he he.Det va som om hon kunde läsa mina tankar för hon hade ett ess i rockärmen.
-Jag tänkte bjuda dig på kinamat, kom det då. Ja ja, självklart lilla gumman kan vi åka dit....där smällte jag direkt. Blev ju ganska bekvämt för mig när jag slapp tänka på middagsmaten, bara så där...
Väl hemma så blev det lite tv-tittande, lite datakoll... och sen duschen. Nu är det bara sängen kvar som väntar. Ganska skönt att krypa ner, lyssna på radion och bläddra lite i tidningen innan ögonen faller ihop....

"En moders hjärta är barnets skolrum"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0