Syn av barnbarn....

Som jag har längtat! Idag var det så dags att åka och träffa den nya familjemedlemen. Hon är helt bedårande!!! Fast det tycker nog alla nyblivna far- o mormödrar...ha ha. Jag hade aldrig trott att ett barnbarn skulle väcka såna känslor i mig.
Men det är väl bara att inse att jag har blivit lite blödig med åren....för det kom faktiskt en liten tår när jag såg henne!
Jag fick inte bara titta utan hålla, pussa,gosa och lukta i nacken.  Detta lilla livet kommer jag göra alt för att skydda mot allt ont. Precis som jag har gjort med mina egna....eller i alla fall försökt så länge som dom tillåtit mig...ha ha. Gud nåde den som gör mina ungar något illa.........Jag lämnade kvar Elin uppe i storstaden  Hon skulle möta en kompis och sen gå på en festival i Kungsträdgården. Tjejerna har fått låna en lägenhet på Sveavägen. Så nu börjar den tiden igen...när man skall vara orolig på helgerna. Jag som trodde att jag hade fått min beskärda del av det när killarna växte upp. Dom tillhörde ju inte de lugnaste precis när dom växte upp. Hm......när jag tänker efter så gör dom nog inte det nu heller....ha ha. Vet inte riktigt vem dom har ärvt det ifrån....hi hi. Man glömmer så fort sin egen tonårstid....eller så låtsas man att man glömt....he he.
Hur som helst så ringde Elin nyss o sa att dom va hemma i lägenheten.....skönt! Det hade tydligen varit en del tjafs där uppe med några dårar som skjutit in tårgas i folkmassorna så att alla flydde i panik.  Tjejerna hade klarat sig ganska bra förutom att det sved i deras halsar nu. Jag är glad att allt slutade bra ändå.............

"Vi är alla födda galna. Några av oss förblir det......"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0