Tjänster o gentjänster....

Precis när jag skulle gå och lägga mig igår så hände det......en av mina värsta fasor!!! Jag gick in i köket för att ta ett glas vatten innan sänggåendet, då ser jag den. Sveriges största spindel.....Den satt blickstilla på köksväggen och jag blev helt paralyserad...hi hi! Där stod jag och bara stirrade. Ja jag glömde till och med att andas för några sekunder. Sen kom reaktionen....sprang ut i vardagsrummet och slet till mig telefonen.  " Lotta, kom hit, skrek jag i luren." Hon är min räddare i nöden när det gäller konstiga kryp, stopp i avlopp och annat äckligt...he he! Hon fattade precis vad det va frågan om, hon har ju varit med om detta ett par gånger förut, så hon va här på 2 röda. Och vips så hade hon elliminerat inkräktaren och lugnet återkom i mitt hem.
Dagen i dag är jag nöjd med. Jag har fått mycket uträttat både på jobbet och här hemma. När jag så sjönk ner i soffan framför tv:n...( och datan)... överraskade Elin mig med en fräsch fruktsallad som hon hade hackat till. I gengäld så behöver hon ha ett par byxor lagade.....puh....jag som är allergisk mot allt vad synålar heter.....
Jag får väl knåpa lite med det innan sängen kallar.....


"Vänskap är en planta, som kräver flitig bevattning. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0