Borta bra men hemma bäst

Inatt hade jag som förväntat jävligt svårt att komma till ro. Mycket som orsakade det typ varmt i rummet, tankar som snurrade i huvudet, önskningar om att fort få somna så att det blev morgon. Blev tidig frukost och snabb inpackning i bilen och sen iväg. Kom faktiskt hem skapligt, runt 1-tiden och jag märkte att Trosa stod kvar...ha ha.
Jag träffade Lotta över en lunch med efterföljande glass nere på stan. Jag va ju tvungen att bli uppdaterad om vad som har hänt i byn under min bortavaro...ha ha. Ja jag står för att jag är nyfiken men jag tror att jag inte är ensam om det!!!
Nu har jag en massa tvätt att ta hand om. Hur kan det komma sig att man drar på sig så mycket tvätt på bara 1 vecka??Samtidigt som tvättmaskinen snurrar så försöker jag ladda upp bilder från roadtrippen på Facebook. Nätet överbelastat så det går bara att ta en bild då o då....Snacka om stressande. Jag vill att det ska gå smidigt o snabbt men tyvärr så måste jag finna mig i teknikens under.
Jag har även fått ett litet lugnande besked om det som oroade mig så mycket igår men än är allt inte i hamn. Det får framtiden utvisa. Jag hoppas att allt löser sig. Jag orkar inte med att gå med denna oro hur länge som helst...
I morgon blir det då ingen sovmorgon. Jag som har sett fram mot att få ligga och dra mig i min egen säng. Jag skall ha brorsans son här då dagis är stängt denna veckan. Han kommer redan halv 7...puh...bara att bita i det sura äpplet och knalla upp och vara den snälla fastern.......


"Lika barn leka bäst"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0