Första anhalten nådd...

Ja nu sitter jag på hotellrummet i Västervik och ska försöka summera första dagen på min roadtripp. Klockan är 01:23....
Vi kom iväg runt 8-tiden i morse och första stoppet blev i Norrköping för frukost. För som vanligt  så var det kaos hemma på morgonen...1 tonårig  tjej o 1 klimakteriehäxa med 1 st toalett som skall upp o fixa sig samtidigt.... finns bara ett ord för det: KAOS inkluderat en del svordomar...ha ha.  Fanns ju liksom inte något utrymme för att så lite som att tänka ordet frukost.... Ja ja vi kom iväg med ett lass av packning...men hallå ....vi ska ju vara på resande fot i en HEL vecka....
Efter en del stopp på vägen....! frukost  1..hm 2... kisstopp, 2 rökstopp ( dumt att passa på när man ändå har stannat....) så kom vi då fram till Västervik. En mycket trevlig och mysig stad som jag känner mig som hemma i. Förr när killarna va små hade vi en husvagn med säsongplats här i  3 år.  Me nu va det hotell som gällde,,,,man blir ju lite bekväm med åldern...hihi. Här strosade vi runt bland stadens gator och givetvis så hann vi även med en del shopping. PÅ kvällen avnjöt vi en mycket god  middag med dryck o trevlig kväll på Harrys nere i hamnen.  Nu skall jag försöka sova....frukost redan kl 8 för vidare färd genom sommarsverige.

" Att vidga sina vyer är aldrig fel "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0