Malmö by night

Idag tog jag faktiskt sovmorgon...hi hi vaknade först kl halv 9. Lät Nicklas o Elin sova ut till typ 11-tiden. Dom behöver ju sin skönhetssömn....jag menar annars blir dom inte roliga att ha att göra med. O så är det bäst att slita ut en generation i taget. :) Jag menar, har jag slitit i 50 år så kan jag ju lika gärna fortsätta ett tag till.


Jag fixade riktig frukost med ägg, yougurt , färska frallor ( köpta hos Nalles, en butik på Nicklas gata)
Sen var det dags att turista lite i Malmö. Jag kan ju inte vara här utan att titta på deras stoltheter. Möllevångstorget har jag ju redan sett, inte för att det är något att vara stolt över men det är malmöiterna.tydligen väldigt malliga över. Sen dags för Turning Torso. En galet hög byggnad. Fick nästan nackspärr när jag kollade uppåt likt alla andra turister som va där.

Vi knallade oxå runt i bostadsområdet Bo01 där det är olika arkitekter från hela världen som har fått designa ett eget hus. Där bor de "lite finare" folket i Malmö. Lite skillnad mot Rosengård..... Nicklas pekade även ut var Zlatan bor här i Sverige. Han skall ju vara hemma här över helgen om man får tro tidningarna. Inte för att jag såg honom o tur är väl det för då skulle jag säkert svimma eller nåt...:)
Kvällen avslutade vi mitt inne i smeten av Malmö med en kanongod plankstek som serverades med pommes,friterade lökringar, ett lass med sallad o lite andra tillbehör. Jo då, det passade faktiskt bra ihop med en flaska rött.
Sen drog vi vidare för Nicklas skulle träffa en del kompisar och jag fick självklart följa med. Nicklas va en riktig kavaljer och försedde mig med rosevin...ha ha. De e mammas pojk de....:)
När "ungdomarna" skulle dra vidare till en nattklubb så fattade jag piken o tog en taxi hem...ha ha.  Ja sonen lär väl rumla  in här framåt småtimmarna, om jag känner honom rätt. Nu har grannen under här fest så jag behöver inte känna mig ensamm alls. Vi snackar över balkongen ...hm.........jag kanske smiter in där!!!!



"Barn gör inte som man säger utan som man gör........)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0