Packning inför roadtripp

Idag var det då dags för mig att köra veteranbilsrally med Elin vid min sida. Jag hade skojat med Peppe tidigare i våras och sagt att det skulle bli ett sådant "rally" med gator avstängda och allt. Så är ju inte fallet utan man åker med bilar som är minst 30 år och äldre en snitslad bana runt Trosa med omnäjd. Det startade från Tullgarn och slutade på hamnplan i Trosa. På vägen skulle man svara på en del frågor, typ tipspromenad fast med bil. Och vad gör då Peppe....han anmäler mig i till detta spektakel....ha ha. Med sin bil...en Oldsmobile 98 1964 årsmodell. Den är nästan 6 m lång och bred som bara den. Ja det var ju bara för mig att sätta sig bakom ratten och dra iväg. Lite stolt är jag nog allt för på vägen till målet var det även ett manöverprov. Man skulle  köra runt lite koner och sen parkera i ett simulerat garage och komma så nära som möjligt ett speciellt mått. Jag va bara 2 cm ifrån och fick beröm för det!!! När vi sedan gled in på hamnplan så var där fullt med folk. Där skulle det parkeras och backas och ha sig. Men nu hade jag fått blodad tant och jag var säkerheten själv. Det såg ut som om jag aldrig gjort något annat...:) Västa rallybruden,!
Nu skall det tas tag i packningen inför vår stundande roadtripp. Vi drar iväg imorgon bitti och blir borta 1 vecka. Skall bli lite skönt att komma ut från byn ett tag och se lite annat.
Men behåll lugnet mina kära läsare!!! Datan tar jag med mig så jag kan rapportera efter vägen. Jag måste ju även kunna hålla koll på min jobbmail........ha ha. För att inte tala om vad som händer på facebook och i mina pågående spel...

"Det är bara de nyfikna som något får veta....."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0