Stockholmstripp med ett komiskt slut

Åkte upp för att träffa Jonas idag. Elin fick köra till Järna och det va en "hell of trafik." Lite småpirrigt men hon fixade det bra.
Vi möttes utanför babyland för vi skulle ju köpa en bilbarnstol tll bebben. Det blev lite annat också, nappflaska med svart text som det stog "Rockstar" på samt en döskalle....typiskt deras stil. Inget gulligt här inte...ha ha!
Blev ett litet stopp i Skärholmens centrum också.
När vi kommer hem och parkerar bilen kommer en "gubbe" klättrande över staketet med en stirrande , tom blick. Han styrde resolut stegen fram till min bil med en yngre kille bakom sig. Jag frågar lite försiktigt vad är det för problem???
Killen viskar i mungipan: Jag är ute o går med en dement från Ängsgården. Jag öppnar bakluckan och vips så kryper gubben in  och sätter sig på alla fyra. Precis som om han va en hund! Ja ja..killen fick ut honom ur bilen men det va inte slut med det. Gubben kollade in min matkasse och började följa med mig ner till porten. Där vägrade han att flytta på sig utan skulle med alla medel  in till mig. Först så var det ganska svårt att hålla sig för skratt men tiden gick. Jag var ju kissnödig som en örn efter en hel dag i Stockholm men jag ville absolut inte ha med mig gubben in i lägenheten. Det var bara att stå där och vänta ut honom. Killen som va me försökte med alla trix att få med honom men inget lyckades. Efter 45 minuter så ringde han efter hjälp. Då kom en mer erfaren personal och fick muta gubben med både kaffe o glass innan han gav sig och följde med tillbaks.

"Envisheten är en dygd"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0