Stressig midsommarafton...

Tänk att det ska vara så svårt att sova när man får.Idag vaknade jag runt 6 -tiden  och vad är det för nytta med det.
Jag tassade upp och drack ett glas vatten och gick ut på balkongen för dagens första cigg...
Vädret såg lovande ut för att fira midsommar i men ack vad jag bedrog mig.
Jag gick o la mig igen och låg o funderade på ditt o datt. Självklart så somnade jag om.
Sen ringde Lotta och frågade om jag skulle med till Västerljung för att kolla på kobingo och ta en fika.
Jag hade lovat Elin att vi skulle hinna med att övningsköra en sväng innan vi kl 4 för då var vi bjudna ut till
"Granlandet" till Sussie o Thomas för sill och annat smått o gott som hör midsommar till.
Så nu blev det brått...in i duchen och fixa iordning sig för jag skulle inte hinna hem emellan.
Gled in på parkeringen på Norrbyvallen där Tommy gotland fixa "vip-plats"...ha ha.
Vad händer....jo himlen öppnade sig och regnet vräkte ner.
Vi tog en fika och några lotter, bara nitar, sen var det dags att fara ut på vägarna med dottern.
Hon fick köra gamla vägen till Gnesta och sen hem till Trosa igen.
Det gick riktigt bra till slut. Bara ett par incidenter............och jag satt med hjärtat i halsgropen.

Midsommarkvällen fortsatte i glada vänners lag. Tur att dom har inglasad veranda för regnet ville aldrig ta slut.

Nu är det bara att lägga blommorna under kudden och vänta på prinsen...........

"Glöm dina bekymmer för i morgon kommer det nya........"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0