Tack, Iprenmannen

Denna natt har jag tillbringat i sittande ställning, uppallad av en massa kuddar i sängen.
I mitt bröst har det funnits minst 50 meter taggtråd som har rivit runt. Hostat o hostat o återigen hostat.
Så fort jag blir förkyld så sätter sig allt i bröstet. Först hostattacker till jag tappar andan, sen inträffar fas 2, rösten
Den finns inte idag, och förmodligen kommer den att vara borta ett par dagar till. Skönt för Elin som slipper mitt tjat.
Typiskt att man ska vara dålig den dagen när man är ledig och solen äntligen visar sig.
Dagen har jag tillbringat i soffan med feber och ännu mer hosta. Jag hade säkert inte klarat mig utan Ipren...ha ha.
Nu mot kvällningen så är jag inne i fas 3, näsan. Den har börjat rinna. Hoppas att jag får sova i natt.Jag behöver  min skönhetssömn i lugn o ro. Imorgon skall jag på ett viktigt kundbesök i Stockholm. Jag får se om jag klarar av att stiga upp i morgon bitti. Med en viljeansträngning så kanske det funkar. Ja ja, det ingen idé att ta ut något i förskott. Nu skall jag i alla fall dricka en kopp te med honung och sen slökolla lite på min favoritfilm Rocky Balboa. Jag har säkert sett alla minst "hundra" gånger men det spelar absolut ingen roll Jag kan se dom "hundra" gånger till


"Efter regn kommer solsken"



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0