Becksvart.....

Det är becksvart nu på mornarna när jag kliver upp från min sköna, varma säng.  Herregud, man kan ju tro att det fortfarande är mitt i natten...fast det är klart det känns ju nästan så också....! Det är 2 veckor kvar till vintertid...lyssna på ordet...vintertid. Burr...vad det låter ....Vi vet vad vi har framför oss och bara det är så deprimerande tycker jag. Snö, slask och urrigt om vart annat. Nä, man skulle vara som björnarna och gå i ide hela vintern. Sen kan man titta fram nån gång i april när ljuset kommer tillbaka.
Denna veckan "slipper" jag köra Elin till hennes teorilektioner. Peppe är ledig så det får han ta "ansvar" över...ha ha. Det va skönt att komma hem i kväll efter jobbet. Hem till tystnad. Jag behöver vila öronen ibland. Snart så är friden över och min lilla "ängel" kommer hem och då brukar hon ha sååååå mycket att berätta.....ha ha. Det är nästan att jag inte hinner lyssna för det brukar bubbla ur henne då.  Nu sitter jag i soffan , nyduchad och har precis slagit på tv:n. Jag ska kolla på Färjan. Jag blir lite sugen på en kryssning faktiskt. Det va ju nästan 2 år sen sist vi va iväg på en tjejresa med den stora båten. Jag kanske skulle höra med dom andra om det är fler som börjar bli sugna efter en helg på böljan den blå. Vi brukar va ett gäng tjejer på 10-12st som drar iväg. Mycket flams och skratt, framför allt på hemresan i karaeokibaren. Då är det mycket som skall avhandlas och analyseras från kvällen innan b. la....he he.....

"Tjejer är som pengar, vill man behålla dom så måste man anstränga sig......"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0