Full rulle....

Idag har det varit full rulle....Det va dagen efter Elins stora 18-års fest o det kan ta knäcken på vem som helst...ha ha. Ja jag är ju inte precis 18 längre och inte känner jag mig som det heller...he he. Gårdagen va spikad hela dagen med förberedelser för festen. Folkets hus va platsen där det skulle ske. Lokalen skulle fixas iordning, snacks, muggar,värmeljus, champagne mm skulle inhandlas. Mat skulle fixas och ätas. Sen var det bara att vara med hela kvällen för att kolla de festande ungdomarna. Man måste vara 25 år för att kunna hyra lokalen så vi vuxna var med hela kvällen. Ja jag slapp ju vara där som ensam vuxen i alla fall. Elin G (som hade festen ihop med min Elin) hade båda sina föräldrar där och så tvingade jag med Peppe oxå...ha ha. Ja det är ju inte så lätt att handskas med 70-talet 18-19-åringar själv för lilla mig...hi hi. Allt gick över förväntan bra, bara nån enstaka som spårade ur lite men där kom pappan och hämtade hem sin son.  Stor eloge till alla som va med på festen. Ni skötte er kanon och det verkade som om alla hade kul. Fast man undrar ju lite varifrån dom får tag i all alkohol....hm...
Så idag var vi där och röjde. Det va inte så farligt för vi höll efter hela kvällen . Mest sopor och så golvet så klart... Många dyra droppar som absolut inte hamnat där det va meningen...alltså i glasen och munnen...
Efter städningen så var det då dags att ta tag i Jonas bil...I fredags när han va här för att lämna Chloé till mig så startade hans bil inte när han skulle stressa hem o jobba. Han fick ta min "riskokare" (jag har ju Elins pärla...he he) och lämna kvar sin här i Trosa. Peppe fick inte igång den alls idag så vi blev tvungna att bogsera upp den till verkstaden i Vagnhärad. Linan lyckades gå av 2 gånger...ha ha så jävla typiskt när jag är inblandad i något. Men men slutet gott. Vi kom upp med bilen till verkstaden till slut...
Resten av söndagen har tillbrinagts i soffan och filmtittande. Första filmen om Johan Falk. Verkligen en kanonrulle..Den kan jag rekomdera!


"Dagens ungdomar borde ibland tänka på att dom blir morgondagens gamla..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0