Blev inte riktigt som jag hoppades...

Igår vaknade jag med tillförsikt. Äntligen skulle det vända och jag bli en piggelin igen för nu är jag tröttare än tröttast på att känna mig risig. Kändes faktiskt ganska OK ....till att börja med... Strax innan lunch började jag må illa och hade yrsel. Jag tog med mig syrrans hund och lite jobb och åkte hem. Ju längre tiden gick desto sämre mådde jag. Dessa dunderpiller jag hade fått av Doktor Död hade bland många andra även dessa biverkningar och självklart skulle jag råka ut för det....:( Jag som va så glad över att äntligen bli frisk.  Efter midaggen var det då dags för att ta en dos till vilket jag gjorde.  Efter ett par timmar så kom det.....hela magen vände sig ut och in på mig o jag trodde att tarmarna skulle komma dom också. Inte kul. Då ska ni veta att jag har lite fobier för att kräkas....jag har inte gjort det på många år. Jag klarar inte av sånt utan börjar grina och bete mig som en annan barnunge...ha ha. Men denna gång hade jag absolut inget val....så att säga!
Dessa tabletter tänker jag aldrig mer ta. Jag menar man ska ju bli bättre och inte sämre när man stoppar i sig en massa dunderkurer. Hur som helst så ringde jag till Doktor Död idag men han har stängt fredagar.....Man får tydligen inte bli dålig  på fredagar här. Måste tänka på det nästa gång...hi hi! Det blev vårdis istället. Efter 11/2 timme i väntrummet, då hade jag ändå tid bokat ,så fick jag äntligen komma in och få ett nytt recept. Bara att hoppas att jag kan äta dessa utan besvär.....

" Den ene läkaren ger den andre arbete..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0