Skärpning utlovas...

Ja jag vet...jag har varit slö i mitt bloggande. Men jag tar tag i det nu och jag ska skärpa mig vad det gäller denna sak.... Här kommer nu en uppdatering gällande de sista dagarna i min vardag.
Börjar väl med torsdagen...Elin skulle hämtas från Skavsta. Planet landade kl 23 och jag va självklart på plats i god tid. Ut genom tullen kom hon...ett vrak...ha ha. Nåja så farligt va det väl kanske inte men hon såg bra trött ut. Rufsig i håret o OSMINKAD...hm...det tillhör verkligen inte det vanliga. Annars ska det hållas på med mascara, foundation..(.hm heter det så??? ja ja det är väl typ brunkräm, ) bara man ska ner till ICA en snabbis. Hur som helst hon hade haft det kanon men det hade blivit dåligt med sömnen.
Fredag morgon kom fortare än att jag hann med att blinka....kändes det som i alla fall när klockan ringde. Det va bara att hoppa upp och sen iväg till jobbet. Direkt efter jag slutat så var det bara att hämta upp min mor. Jag hade lovat vid ett svagt tillfälle att följa med henne till Nyköping för att vara smakråd när hon skulle köpa present till Elin. Hon fyller ju 18 år nästa helg. Vi köpte ett....nä nä, det kan jag ju inte avslöja ännu..hi hi...för eftersom Elin är lika nyfiken av sig som mig så brukar hon ju läsa dessa rader.
Lördag förmiddag började jag med att slöa lite...va ju lite seg efter en lång, hård vecka...he he. Sen tog jag tag i mitt hem. Plocka , plocka o åter plocka. Jag fattar inte att pinalerna lever ett eget liv och vägrar gå tillbaks till sina platser... Sen dammsugning mm. Mitt i matlagningen ringer Lotta. Hon hade fått ett anfall med olidliga smärtor från sin kassa bukspottkörtel. "Jag kommer och hämtar dig genast sa jag. Hon va nämligen på jobbet när detta kom och då är det bråttom in till akuten. Annrs blir hon inte alls rolig att ha att göra med...fråga mig jag har ju varit med ett par gånger nu och börjar bli van. Men denna gång hann jag faktiskt inte med för det blev ambulans i stället. Hon hamnade på Södertälje  och jag satt oroligt framför telefon och väntade på besked. Sent om sider så kom samtalet. " Jag blir kvar så du behöver inte hämta mig" Skönt tänkte jag för hon mår faktiskt bäst under vårdpersonalens lupp.
Söndagen kom så smygande och jag skulle äntligen få låna hem lilla Chloé hit till Trosa och ha henne en hel dag utan föräldrars inblandning. Dom skulle få en dag fritt och skulle passa på att gå ut och käka på kvällen. Jag åkte upp till Stockholm och hämtade henne. Här hemma var allt förberett för hennes ankomst. Skötbordet på plats, välling, nappflaska, blöjor, salva och tvättservetter inhandlat. Ha ha...man skulle kunna tro att jag inte tänkte lämna tillbaks henne... Hon skrek till o från fram till 7 på kvällen och jag blev svettigare och svettigare. Men det visade sig att hon har blivit mammasjuk allra redan. Hur som helst så gick det alldeles utmärkt och vid 8-tiden så styrde vi kosan tillbaks med henne för att invänta Jossan o Jonas. Dom kom hem strax efter 10 och hade haft det så bra hela dagen. Och dom kom hem till en dotter som sov sött. Och en farmor som va väldigt trött...
Slutet gott och alla va mer än nöjda.
Detta blev ett långt inlägg idag. Jag ska försöka hålla det lite kortare i fortsättningen så att ni orkar läsa mina rader....

"Barndomen är en lycklig tid- i efterhand....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0