Bilköer...I hate it......

Direkt när jag slutade jobbet kl 1 idag så hade jag ett uppdrag att utföra. Elins pappa har köpt en ny bil. En SAAB Aero på 300Hk.....den går som ett spjut!!! Nu var det så att han frågade om jag kunde hjälpa honom med att åka till en däckfirma och lägga på nya däck o fälgar. Eftersom han ligger ute hela veckorna så va jag snäll...(igen...) och sa att det kan jag fixa.
Som tack för det har jag fått låna nya bilen hela veckan. Inte för att jag är någon älskare av SAAB men jag måste nog erkänna att den är riktigt rolig att köra. Lite mer under huven än mot min gamla "riskokare"...he he.
Sagt och gjort, jag styrde kosan mot Arlandastad där firman va belägen. Vilket jag inte visste när jag lovade att fixa det här. Jag satt i en bilkö 1 timme upp till stan.........i 29 graders hetta, med en AC som inte funkade, med svart skinnklädsel!!!! Körde självklart fel där uppe och fick tassa in på en mack och fråga om vägen.....jag som hatar att fråga efter vägen! Kom 20 minuter försent men killen som skulle byta däcken va skittrevlig....hm...han va snygg oxå...hi hi....fixade allt på en kvart och jag kunde styra tillbaks till Trosa. Då hamnade jag i fredagsrusningen och det va kö som rullade i 20-30 i 2 jävla timmar....puh! Vid det här laget så var jag så frustrerad och svettig så huvudvärken kom smygande. Kom inte hem förens kl 7. Det va den lediga fredagseftermiddagen det....
Väl hemma i mitt lilla bo så va det bara att svälja piller och krypa ner i ett bad för att få bort min inre stress och huvudvärk.
Nu så blir det soffläge. Ska kolla in Rocky IV... jag bara älskar Rockyfilmerna. Lyckan är total...igår Persbrandt, idag Stallone.....mycket snyggt att  vila ögonen på!

"Ödmjukhet är grund för alla dygder"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0