Inne i rutiner igen...

Idag började Elin skolan igen Ganska skönt att återgå till rutinerna. Det blir ju alltid lite slappt så här på sommaren. Fast  hon började först kl 13 i dag och inga bussar som passade in. Så då fick jag ta min lunch i anspråk med att köra upp henne till Södertälje....där kom curlingmamman fram i mig ....igen... Jag hade inte hjärta att säga nej efterom hon annars hade fått vänta i " tokstan" från kl 10. Jag får väl igen det när jag blir gammal och sitter på hemmet...kan jag ju joppas i alla fall...!
Ikväll kan man tro att hösten har kommit. Det är tokmörkt ute med blåst och lite regn. I och för sig ganska mysigt. Nu kommer tiden för levande ljus, fleecefilt och en kopp te i soffan osv... Men det är alldeles för tidigt! September kan väl få vara fint o ljust tycker jag. Nej jag är ingen älskare av den årstid som ligger framför oss nu. Sol o värme i lagom mängd, det är det jag gillar bäst.
Nu låter jag som en gnällspik ....Det är ingen idé att hänga läpp....blir ju inte ljusare och längre dagar för det..........

"Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0