Tänk så lätt det kan bli fel.....

Tänk att en enda liten mening som tolkas fel kan ställa till med så mycket.....
När jag kom hem efter jobb och matinköp så satt Elin vid datan. Hej, hej tjoade jag glatt och jag fick ett litet hej tillbaks.
Jag gick in på toa, för att lämna av toapappret som jag också hade köpt  och såg att tvättmaskinen inte var påsatt.
Det hör till saken att jag hade laddat i tvätt i morse och bad Elin att sätta på den när hon vaknat eftersom jag inte ville gå in till henne halv 7 på morgonen och kolla om även hon hade något som skulle med. Det brukar nämligen samlas lite smutskläder i hennes rum.....konstigt att kläderna inte hamnar i smutskorgen....hm.
Så jag sa lite "käckt" : Har du inte satt på tvätten??? O då jävlar exploderade hon!!!! O när hon exploderar så är det med besked vill jag lova.
"" Tror du att jag är din slav, va??, Du bara tjatar o tjatar!,  Men OK, jag ska!! "" så där gick hon på i falsett ca 5 min. Jag sa nada...bara glodde på henne. Jag har lärt mig på dessa 17 åren att det är lönlöst att gapa tillbaks. Det har ju varit en o annan explosion under åren...ha ha! Men tvättmaskinen kom på och min blomma som jag har bett om att få upphängd på balkongen for oxå på plats av bara farten. Jag är nämligen kortare än henne och når inte att hänga upp den.
Jag la mig på sängen och läste lite.....fortfarande utan ett ord från mig.  Jag hörde tangenterna på datan smattra där Elin satt också hon tyst som en mussla. Det tog ca 2 timmar sen va anfallet över...ha ha.
Då kom hon tassande fram lite försiktigt och ville visa mig sin nya väska som hon hade köpt idag.
" Visst är den fin?", sa hon lite gulligt så där. Och ja det höll jag ju med om.
Nu har jag en maskin tvätt att hänga.....

" Att tala är silver, tiga är guld...."


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0