Oväntat besök...

Här sitter jag nu i allsköns ro framför datan. Kvällen är ganska ljum så jag har balkongdörren öppen. Plötsligt så ser jag något i ögonvrån....men va fan...en igelkott som står med framtassarna på tröskeln och kikar in på mig!! Jag störtar självklart upp o det lilla odjuret ( OK dom är ganska söta men jag är lite skraj för dom...hi hi) rullar i hop sig. Jag går fram med mobilen för att fota honom och vad gör han då?? Jo, han börjar morra o fräsa åt mig. Jag blir ju självklart ännu räddare och tror att han ska gå till anfall. Jävla Lotta som är på semester! Annars hade jag blixtinkallat henne. Hon brukar komma farande när jag har massa djur hos mig, såsom spindlar, mördarsniglar och annat otyg. Ha ha...ja vad ska man annars ha grannar till.Hur som helst så tassade jag försiktigt fram till grinden och öppnade snällt till honom. Inte nog att han va argsint, han verkar ju vara lite dum i huvudet med. Hissen hade tydligen stannat på bottenvåningen. Han bara blängde på mig. Sen gjorde han ett ryck med ett konstigt läte och sprang åt andra hållet. Han fullkomligt trängde sig ut under staketet och då ska ni veta att det va ingen liten pjäs det där direkt!  Nu kommer jag säkert att få en massa mardrömmar om ludna och taggiga saker.............hi hi!
Nog för att jag brukar få en del besök balkongvägen men dom är tvåbentna och varken ludna eller taggiga. Oftast är dom inte argsinta heller ....
" Välkomna gäster brukar återkomma"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0