Trodde jag skulle få en lugn kväll.....

Min granne högst upp i porten kommer från sydafrika. Han är alltid trevlig och glad när man möter honom och växlar några ord. Men vi har inte riktigt samma musiksmak. Nu har han tydligen besök hemmifrån och bongotrummorna ekar i huset...ha ha. Det låter som om dom har invaderat mitt kök.  Jag hade räknat med att komma tidigt i säng.  Jag har legat i soffan och slötittat på allsången och så drar detta igång....suck. Det är väl bara att acceptera att vi kommer från olika kulturer och inte gillar samma typ av underhållning. Hoppas att dom inte sätter i gång nån typ av dans och börjar  offra till sina gudar... Undrar om jag skall hämnas nån dag...hm...inte så lätt kanske att störa  med Winnerbäck på högsta volym för det är nästan bara honom jag lyssnar på nu i en period.
Dom har tydligen lite svårt för att prata oxå..eller så är nån av dom hörselskadad för dom är ute på balkongen i jämna mellanrum och det kan jag inte kalla för prat precis. Fast det är klart....det behövs lite röstreschurser för att överrösta trummorna....
Är detta är en första tantvarning på mig, tro?.......;-)

"Go o gla ska människan  va...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0