Idag är ingen vanlig dag...

för idag är det Agges födelsedag och det ska vi tjejer fira med buller o bång! Planerna är att vi börjar hos Annelie
med lite käk,skvaller och en o annan cider lär väl avnjutas. Det tillhör ju en av våra favvo sysselsättngar...hi hi.Agge drar nog en Irish, Sussie sippar rödtjut , Essa o Annelie kör nog med Martini. Lotta kör den nyttiga stilen med alkoholfritt, hon skall iväg i morgon bitti o jobba en vecka. Om Mia kommer så kör hon med 2 öl. Ja man känner sina löss på gången!!!
Idag börjar även min semester. Ska bli tokskönt med 4 veckors ledighet. Blir en tripp till Varberg o senare ner till sonen i Malmö.  Oj,  nu kom solen tillbaks så det här ser lovande ut.!!
 En tanke som slår mig allt oftare är att det gnälls för mycket i vårt land. Man får  ofta höra så mycket pessimistiskt.
Om man själv gnäller eller beklagar sig över något så får man genast höra typ"Då skulle du ha sett mig då....eller
Jag har inte varit frisk på hela våren, eller Vet du vad jag råkade ut för...." Det är oxå för varmt eller regnigt....you name it!
Det tar aldrig slut.  Varför skall man se allt i svart? Okey då, jag hade en svacka för ett par dar sen men nu är jag på väg upp igen. Jag försöker åtminstonde att se allt "from the bright side"
Undrar om jag skall ta en powernap innan det blir dags för duschen o sen tjejerna................man blir ju inte yngre med åren tyvärr!

"Gläd dig över vad du har och sörj inte det du inte har"



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0