Stopp 2: Kristiansstad

Vi fortsatte färden mot Kristianstad. Jag hade lovat Agge att jag skulle spionera lite åt henne i Karlskrona så därför gjorde vi en avstickare dit. Men jag o mitt lokalsinne.....Vi snurrade runt i centrum för att leta efter O`Lerys men jag hittade det inte. Sist jag va i K-krona så festade vi järnet så nu kände jag absolut inte igen mig....hi hi.
Väl framme vid hotellet i Kristiansstad så checkade vi in och tog en liten powernapp....det frestar på att vara på resande fot! Vi hittade en mysig liten italiensk restaurang som vi käkade på. Jag åt ett skaldjursfat som var kanon. Men något festliv i Kristianstad existerar icke! Vi va nästan ensamma på gatorna när vi gick hemåt på kvällen och krogarna var öde...
När jag stod utanför hotellet och rökte efter frukosten så kom det en nunna gående. Och självklart så kom hon fram till mig...Svenska kunde hon defenetivt inte för hon började mumla något om "abicko....eller liknande" Jag fattade nada och hon blev sur o tassade iväg. Ja inte vet jag vad hon menade men förmodligen ville hon omvända mig från mitt syndiga liv. ......
Nu går färden vidare ner till Malmö och äntligen får jag träffa mammas gull igen.!!!


"Det är lätt att hålla käften, men svårare att säga som det är"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0