Stora tvättardagen

Jaha så var det då dags att ta tag i tvätten. Jag fattar inte hur 2 personer kan få så mycket tvätt....puh.
Ja visst ja, tonårsdotter i hemmet....ha ha. Jag har nu tvättat  5 maskiner och det blir 2 till. Ja det är lika bra att tvätta precis allt som ligger i korgen för på söndag är det dags för stora packardagen inför vår "roadtripp" nästa vecka. Där kommer tonårsdottern in i bilden igen. Tänk er själva, hon ska packa för att vara borta i 1 vecka o det är inte lätt....
Hon pratar redan nu om att det kommer att gå åt 3 väskor bara för hennes packning!!!!  För att undvika ett utbrott och behålla friden här hemma så tvättar jag!
Jag har även dammsugit 6 gånger idag. Har nämligen varit hundvakt åt Pajazzo, syrrans trasselsudd. Han fäller inte ett enda hårstrå. Jag har en rabatt som är 25 cm bred och i den älskar han att ligga. Allt fastnar i hans korkskruvar..........och självklart så måste han springa in o ut ett flertal gånger under dagens lopp. Och ALLT ramlar självklart av honom som en sträng där han går... och vips så har jag jordstampat golv. När jag ställt undan dammsugaren 3  gånger gav jag upp....nu står den innanför balkongdörren!
Kvällen avslutades på Fina Fisken med familjerna Källberg , Melin och Eklöf. Vi satt där och mös med lite vin.
Ikväll blir det mer vin är jag rädd. Agge vill fira att hennes semester börjar och då är man ju inte sen att ställa upp!!

" Man kan aldrig göra mer än sitt bästa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0