Trosa=sovstad...........

Jag börjar allvarligt undra vad som håller på att hända med vår lilla stad. Kom precis hem från att ha varit på Fyren med vänner och tagit några öl. Klockan är 23.30 och staden sover. Vi va typ 10 pers på Fyren och på Tullen kanske 30....Men hallå....det är onsdag, vecka 28 och semester!!!! Hamnbassaängen full med båtar och alla ligger o sover........Hur kul är det att fira semester i en hamnbassäng, mörkläggning  och sovdags kl 11? Ja jag vet att man skall återhämta sig och ta det lugnt på semestern men nån måtta får det väl lov att va. Tur att man inte är 20 längre för då skulle jag vägra bo kvar här.
Det va meningen att jag skulle åka till Varberg i morgon o stanna över helgen. Tyvärr så blev den resan inställd p ga olika händelser så därför tänkte jag dränka mina sorger i kväll o göra "stan". Lillördag och kareokekillarna som det brukar va drag på. Vad är det som händer.........jo när det är dags för dom att börja så kommer det upp en lapp...."Inställt p. ga sjukdom".  Istället kastar dom in kockens son med en gitarr. Hur kul är det på en skala??? Och hur kul för honom att sitta där o klinka fö  10 pers....
Nej det är bara att inse att Trosa håller på bli en sovstad!

" Det kan aldrig bli som förr....."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0