Turist i min egen stad

Kvällen igår på Fyren blev lyckad fast det var skitdåligt med folk ute. Men vi skrattade och skålade och busade precis som vi brukar. I går hade vi även sällskap av "pojken på månen"...ha ha (ingen nämd). Han är jättemysig men ibland seglar han iväg lite och man fattar inte så mycket av vad han menar....he he! Uffe va på ett strålande humör men tyvärr fick jag nyss veta att han råkade i ett kurr på väg hem. Kvittot på det blev ett spräkt ögonbryn. Sånt är inte kul när det händer.
Idag har jag o Elin lekt turister i vår lilla by . Vi tog cyklarna och började på Hannas med frukost/lunch. Alltid lika frächa mackor där. Efter en del strul med pumpning av cykel så fortsatte färden ner mot hamnen. Vi stannade nere vid hamnmacken och morsade på Lasse. Vi tog en glass nere vid bryggan och tittade på alla båtar. Fan va båtar det finns....varför ska alla ligga i hamn tro? Båtar är väl till för att guppa ute på vågorna eller? Annars kan man ju lika gärna köpa tattarvagn och lägga sig på en camping. Det är ju nästan samma sak fast på fastland....ha ha! Dagen har avslutats med grillning. Som tur va så hann vi käka klart innan åskan o regnet gjorde sitt intåg.
I morgon skall jag köra veteranbilsrally med Elin som co-driver..ha ha. Värsta rallybrudarna. Vi skall låna Peppes Oldsmobile årsmodell typ 64 eller nåt... Resan går från Tullgarns slott med målgång vid gräsplanen nere i hamnen. Det är tydligen en massa frågor som skall besvaras på vägen. Ja fråga mig inte hur detta går till och hur jag har lyckats gå med på detta. Jag måste ha varit full eller en tillfällig släng av förvirring..ha ha! Det finns nog all anledning att återkomma i detta ärende skulle jag tro.

"Sagt är sagt och då får man stå för det sagda"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0