Längtar

Idag kom mitt paket som jag beställt från HM. Jag ilade direkt ner till Konsum efter jobbet för att hämta ut det.Jag har beställt bebiskläder.....nej jag ska inte ha en till....ha ha.  Jag skall bli FARMOR!!!! Det är bara 4-5 veckor kvar till det lilla livet kommer ut. Jag börjar bli riktigt nyfiken nu. Hur ska han/hon se ut? Självklart den sötaste av alla barn någonsin....
Vem kommer den att likna, Jonas eller Jossan eller båda? Eller kanske den får något från mig....
Vad kommer den att heta? Hm..om jag känner mina kära rätt så kommer det att bli något eget som jag har svårt att uttala...ha ha. Det gör inget för då hittar jag på något bra som bara jag kan kalla mitt lilla barnbarn för.Jag trodde inte att jag skulle känna en sådan längtan som jag gör för att få bli farmor men jag längtar verkligen nu för att få hålla i den lilla och lukta i nacken. Det finns ingen godare lukt en den från en alldeles ny  liten människa.
Samtidigt så känner man en viss oro. Vad är det för värld den nya människan skal växa upp i?  Man läser ju dagligen om allt elände som händer runt om kring oss.
Hur som helst så är denna lilla krabat efterlängtad!

"Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge"

Kommentarer
Postat av: Thomas

Du skriver bra Kiinis. Puss & kram Thomas

2009-06-30 @ 23:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0