Vart tog prinsen vägen?

Vaknade med ett ryck och tittade mig omkring. Men nej, det fanns ingen prins. Inte ens en groda att kyssa...
Jag tänker aldrig mer tro på sägner om 7 blommor och sånt trams....
Istället vaknade jag med sprängande huvudvärk, rinnande ögon o näsa samt med ett pipande läte i bröstet.
Dunderförkyld med andra ord! Inte så konstigt kanske med tanke på att Elin har varit krasslig ett tag och snäll
som hon är så delar hon ju med sig.
Jag kravlade mig upp och stoppade i mig en Ipren och sen snabbt till soffan där jag blev liggande halva dan
Och jag som inte ens en gång kan skylla på alkoholen eftersom jag inte förtärde en droppe av den varan i går.
Men eftersom jag är en sån person som håller vad jag  har lovat (oftast) så tog jag ut Elin på en biltur så att hon även idag fick lite övning. Idag var det dags för premiär på motorväg. Hon fixade det galant och blev så klart stolt över sig själv.
Även jag växte lite grann...ja ja det är mammas flicka det!!!! Som tur vad så slapp jag det där med att tänka på maten  då Peppe var snäll och bjöd på grillat med glass och jordgubbar till efterrätt.
Nej nu är det nog dags att krypa ner i min sköna säng och dra kudden över huvudet. Blir väl att få tassa upp ett par gånger i natt och stoppa i sig medikamenter. Hostan håller på att inta mitt bröst och den brukar inte vara nådig mot mig.



"Som man bäddar får man ligga"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0