Hej igen...

Ja nu är det dags för en liten uppdatering här märker jag...Det har vart lite rörigt och mycket runt mig så jag har faktiskt inte haft någon insperation att skriva på några dagar. Det har i och för sig inte hänt så mycket roligt att berätta om....hm...mest jobb om jag ska va ärlig och så några timmars sömn mellan varven. Men nu sitter jag här , söndag kväll mumsandes på svingod glass och tänker tillbaks på helgen...ha ha. Och självklart har det inträffat en liten incident igen.......suck! Jag undrar bara varför jag ska "råka" ut för saker o ting...ha ha!Nåja jag ska ta det från början:Fredag hände nada...ha ha..Jobbade över en stund och sen hem lite trött, låg och inte speciellt social. Krachade faktiskt i soffan ganska tidigt...Lördag: Vaknar faktiskt ganska pigg......hm..konstigt vore det ju annars efter många timmars snusande i soffan...ha ha. Slappade en stund innan jag åkte ner till jobbet och körde igenom högen som jag samlat på mig under veckan. Det är skönt att sitta där alldeles själv. Jag får så mycket gjort samtidigt som jag kan rensa huvudet från en massa skit som jag också samlar på mig när jag koncentrerar mig på annat som kunder,telefonsamtal,jobbarkompisar mm under arbetsveckan. Det är ju ett måste så allt det andra får anstå tills jag känner att jag kan sortera allt. Morsan ringde och bjöd över mig på mat. Perfekt! Elin skulle ju upp till Södertälje på party så henne behövde jag inte tänka på. Bara det att jag skulle hämta henne på natten....Och det va just det...haha. Hon ringde vid halv ettiden och sa att jag kunde börja rulla. Sagt o gjort. Svart, kallt och ruggit ute, men det va bara att bita i det sura äpplet och ratta norrut. Väl framme så va ju självklart inte Elin på platsen vi skulle mötas på... " Jag är på väg...kommer snart...sa hon när jag ringde henne. Fy fan vad jag hatar ordet SNART!!!När jag då står där ute mitt i Södertälje kl halv 2 på natten så börjar bilen att pysa........Punka trodde jag......Men nej: Bilfan börjar koka och kylarvattnet forsar ut!!! Fattar ni, hur kul är det på en skala!!! Vad göra nu då??? Det va ju bara att ringa till Peppe...fast det satt långt inne. -Topplocket...sa han. Jag kommer väl då.- Nåja...hem kom vi efter ett och annat stopp för vattenpåfyllnig och då va det bara att hoppa i bingen. Klockan hade hunnit bli halv fyra och Trosa lika öde som en öken...Söndag: Vaknade vid 11-tiden....japp ni läste rätt: Kl 11. Planen att gå ner o jobba försvann lika fort som en avlöning...ha ha. Här skulle det bjudas på försoningsmiddag...ja det är ju ändå Fars dag så Elin fick bjuda till lite till Peppe så att han inte skulle va allt för sur över bilen... Men det va ingen fara. Nattens sura min hade försvunnit när han kom. Förmodligen inte topplocket utan en o annan trasig slang....

"Villig häst får dra hela lasset...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0