18-års kalashelg....

Det började i fredags med förberedelser inför Elins middag för släkten. Åkte direkt efter jobbet upp till Södertälje för att inhandla presenter. Jag köpte bilklädsel mm till Elin.Hennes pappa har ju köpt en söt liten bil till henne och den behövde ju utrustas med tjejgrejer i rosa b. la. Sen hämtade vi upp henne vid skolan och sen vidare till ICA Maxi för att handla allt till lördagens middag. Sjävklart så var jag ju även tvungen att köpa "champagne"...ha ha hon lärde ju sig att dricka  det i Berlin. Fast det är ju inte champagne precis, utan Asti Cinzano. Sött och sliskigt men hon kan ju få tro att hon dricker champagne..... Det blev även ett impulsköp...hårfärg till mig. Jag ville ju få bort dom små grå som kommer upp titt som tätt. Jag köpte mörkbrunt eftersom jag är brunett...men det blev lite väl mörkt....hm...på  gränsen till svart...ha ha. Jag får väl vara flitig med hårtvätten ett par dagar så kanske det mattas av lite....
Lördagen kom och det va mycket att stå i. Vi skulle ha middagen hemma hos Peppe...Smart drag av mig, jag slapp städa både innan och efter själva festen  hi hi. Istället fick jag den stora äran att laga all maten. Hemgjord skagenröra på en liten macka till förrätt. Helstekt rostbiff med potatisgratäng till varmrätt. Men vi hoppade desserten och tur va väl det eftersom alla blev så mätta. Jag hade lyckats ordentligt denna gången för det va kanongott om jag nu får säga det själv. Och jag tror att alla tyckte det för det gick åt nästan 4 kilo kött...Vi har storätare i min släkt..he he. Hela tillställningen blev lyckad och Elin verkar vara nöjd med sin 18-års dag och det är ju det som är huvudsaken.
Idag va jag lite seg i början. Rödvinet sätter sina spår i huvudet....Men framåt 12-tiden var jag så pass pigg att jag kunde åka till jobbet och köra några timmar. Jag hade en hel del som jag va tvungen att ta tag i innan måndag då datakillen som jag tidigare berättat om kommer att ringa mig och höra om allt funkar.
Lotta bjöd på middag senare. Perfekt då slapp jag det bekymmret idag. Goda grannar och vänner ska man vara rädd om....dom växer inte på träd.Frida och hennes lilla tjej Tindra kom också. Det va jättekul att träffa dom eftersom jag inte träffat dom sens i maj på dopet. Tindra växer och har blivit ett riktigt litet charmtroll. Det är faktiskt lite roligare när barnen kommer upp lite i åldern så man får lite bättre kontakt.
Som sammanfattning kan jag bara konstatera att helgen har varit mycket lyckad och trevlig...


"Födelsedagen är dagen då man firar dig som en gåva till resten av världen....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0