Höstlöven faller över Trosa....

Nu har hösten gjort sitt intåg med stormsteg. Igår va det riktigt regnigt och grått. Tur då att jag hade en del på jobbet att göra så jag kunde slå bort några timmar där istället för i soffan....ha ha! Men en liten sol dök upp mot kvällningen....Är hon inte riktigt klok...tänker nog de flesta av er nu. Här i Trosa kom fan ingen sol fram. Nej men en liten sol inombords i mig....Jonas ville att jag skulle komma upp och passa Chloé, bara sådär på en gång. Jag tvekade inte en sekund utan hoppade in i bilen och rattade upp till storstan. Allt det gråa och trista bara rann av mig och genast blev jag alldeles glad innombords. Fast det är klart ....det blev en sen kväll. Va inte hemma i  Trosa förens 1-tiden....så jag tog en liten sovmorgon idag...he he. Jag tyckte jag kunde unna mig det efter att ha tillbringat en del timmar på jobbet både lördag o söndag. Jag va en väldigt snäll mamma idag me för jag körde upp Elin till skolan i Södertälje så hon fick sova nån timme extra oxå. Sen i kväll va det dags att styra kosan upp till tokstan igen. Dags för teorilektionen igen...den första denna veckan...puh! Idag åkte jag till Birgit i "störtsköna" Hovsjö medans jag väntade på att Elins lektion va klar. Birgit hade dukat upp med kycklingsallad och det va mumsigt värre. Vi hade en riktigt trevlig pratstund faktiskt. Jag hade ju lite dåligt samvete eftersom jag inte har varit där på hela sommaren fast jag lovat att komma upp. Men det är ju inte så mysigt i Hovsjö , man längtar ju inte precis dit om jag får säga så. Liknar mer "stan som gud glömde" ..ha ha! Man kan ju vara glad varje gång man har en hel bil efter sitt besök...ha ha.  Kanske blir så att jag tittar in till henne igen på onsdag. Bättre det än att gå 2 timmaroch bara glo i centrum.....

"En sak är säker- Ungdomen kommer inte tillbaks....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0