Larmet går.....

Tänk att det alltid händer något med en tonåring huset. För några kvällar sen så höll hon på att sätta eld på halva Trosalund....ha ha. Vi låg i varsin soffa invirade i varsin fleecefilt, huttrande som få. Det va en av de här första riktigt kalla kvällarna när kylan letade sig ända in i märgen. Elin hade frusit om fötterna hela dan och fick låna ett par sockor av mig. Plötsligt när jag låg där i min soffa och slötittade på tv:n så srek hon till... och jag flög upp som en pommac....ha ha. Vet ni vad dåren hade gjort??? Jo hon hade helt sonika lagt en socka på den tända lampan...ja ni läser rätt...på den heta glödlampan och den hade givetvis bränt upp ett stort hål i sockan.....
"Jag frös så dant om fötterna och ville ha varma sockor"...det va hennes försvar. Och så idag då....Jag hade jobbat några timmar...hm...ja typ 6...ja jag vet att det är lördag... Hur som helst så skulle hon va snäll att låta mig ta en powernap medan hon fixade middagen. Självklart så nappade jag på det erbjudandet och slängde mig i soffan. Ögonlocken blev tyngre o tyngre när det plötsligt kom höga primalskrik från köket.  Jag rusade in dit och förväntade mig typ blod över hela köket eller nåt. Att döma av skriken så trodde jag att hon minst hade skurit av sig en hand eller liknande...Som tur va så va det inte så allvarligt utan ett smärre brännmärke av beasås som hade sprätt upp på hennes tumme...nog så ont men ändå....skrämma livet av en stackars utarbetad mamma på det viset...ha ha. Jag menar, hon är ju ändock 18 år.........♥

"Om det skriker, så är det inte mat ännu...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0