Lodarsöndag.....



Jag hoppas att ni lyssnat riktigt noga på Lasses text .....jag bara älskar Lasse och hans texter. Dom flesta passar så jävla bra in på mig. " Jag får liksom ingen ordning på mitt liv....det kan va så förfärligt, det kan va så bra..." så är det hos mig just nu. " om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd...." Ja texterna sitter som ett smäck i mitt huvud. Behövs liksom inga mer förklaringar. Lasse har skänkt mig så mycket....många kloka textrader som gett mig både styrka och tröst.
Fast idag har jag faktiskt haft lite ordning o reda...ha ha. När jag vaknade så var jag relativt pigg.  Efter dom vanliga morgonrutinerna som innbär att loda omkring i morgonrock, slötitta lite på morgontv, käka frulle och vakna till ordentligt så satte jag fart med att ta tag i mitt hem...he he. Plockade o plockade, dammsög, tvätta ett par maskiner tvätt, plocka i och ur diskmaskinen.  Sen ringde Lotta och drog med mig ut i det fina höstvädret på en promenad runt hamnen. Vi hade tänkt fika på stan men det va knökfullt på alla ställen så vi beslöt oss för att köpa nybakade chiabbattas med oss hem istället. Gun o Rolle kom över till Lotta och vi hade det riktigt mysigt. Alltid lika roligt att träffa dessa lättsamma människor. Blir mycket skratt då och det behövs. Sammanfattningsvis så har det varit en kanonsöndag. Nu är det bara en skön kväll kvar av denna helg. Jag har tänt en massa ljus och tänker tillbringa resten av kvällen uppkrupen i soffan och tv-tittande.....

"När det är tillräckligt mörkt kan du se stjärnorna...." 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0