Kaos....

Vad gör man med en tonåring som bara är så trött på morgonen? Idag va en sån där dag när Elin börjar tidigt och ska gå upp absolut senast 6 för att hennes morgonschema skall fungera relativt smärtfritt. Jag började purra henne redan halv 6...hon har en lång startsträcka. Men hon satte inte fötterna i golvet förens typ 10 över.... Nu blev det panik i lägret vill jag lova. Jag hade redan fixat mig. Vis av erfarenheten sen liknade mornar så är det bara att hålla sig ur vägen och helst inte säga ett enda ord. Hon sprang som en skottspole fram o tillbaka, letande kläder , hinna på med sminket, bestämma vilka skor osv.... Med andra ord en kaosmorgon av högsta rang....
Det blev ju inte bättre när man stack näsan utanför porten. Svinkallt! Det är nu som istiden börjar....burr vad jag hatar det!!Sen kom nästa chock.....bilen....den såg ut som en igloo! Fan, det spöregnade ju i går kväll och jag hade väl inte en tanke på att det skulle frysa på så dant. Det va bara att leta reda på isskrapan och hugga fram rutan. Sen blev det järnet till bussen och Elin hann precis med den...puh! Vilken start på dagen...nu kunde jag andas ut. Kvällen avslutade jag hos bror min. Han bjöd på tacos eftersom det va hans födelsedag idag. 37 år har han hunnit bli och de grå börjar även komma på hans huvud. Det va ju ganska skönt att slippa laga mat en dag som denna.......

"Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0