Tystnad råder....

Jag har precis kommit hem och sjunkit ner i soffan efter att ha skjutsat Nicklas till tåget i Södertälje. Jag sitter och lyssnar...ja på vad då??? Jo, på ingenting!!! Jag lyssnar till tystnaden. Lugnet hägrar i min lilla boning. Det är så lugnt och skönt. Jag tänker snart ta en duch och sen sätta på TV:n och slötitta lite.  Ikväll kommer jag somna ovaggad ...jag lovar! Klockan ringde i morse...nej fel av mig, i natt kl halv 4. Elin skulle va på Skavsta senast kl 5 för hon har åkt till Berlin med klassen och kommer hem först på torsdag kväll/natt. Det är okristligt att gå upp den tiden men eftersom alla hennes klasskamrater bor i Södertälje så var det bara snällt för mig att tassa upp och köra henne till flyget. Sen raka vägen hem för en snabbduch och iväg till jobbet. Och där har det varit rörigt så det räcker hela dan...bara en massa strul att försöka reda ut. Ja sen så hem o hämta Nicklas och iväg till hans tåg hem till Malmö. Fattar ni då varför jag lyssnar till tystnaden...ha ha! Så skönt, fast jag kommer nog att längta efter nån att prata med ändå efter nån dag eller två...ha ha. Fast i kväll ska jag bara njuta, inte prata med nån och hoppa i säng tidigt.....

"Man lider av buller o bång, man njuter i tysthet....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0