Ett lustigt sammanträffande....

Idag var jag med om något mycket märkligt.
I helgen satt vi tjejer och pratade lite smått om facebook och MSN. Sussie, som inte är en datanörd blev sugen på att skaffa sig en sida på "fejan" eftersom hon har en massa gamla kompisar runt om i världen som hon tappat kontakten med. Och ska man hitta gamla vänner så är faktiskt facebook ett perfekt medium för detta.Ewa som var uppe från Mullsjö över helgen har anammat detta och lovade att hon skulle hjälpa Sussie att komma igång. Sagt och gjort! I går kom det en vänförfrågan från Sussie och självklart så accepterade jag det. Jag la även upp Sussie i min kontaktlista på MSN.
På min data på jobbet så blir jag uppkopplad automatiskt till MSN men man kan inte se profilbilderna.....
Vips så dök det upp en ruta att Sussie loggat in. KUL tänkte jag och började chatta. Efter ett tag så blev jag fundersam för det hon skrev stämde inte riktigt....Hm...är det verkligen Sussie som jag pratar med frågade jag. Svaret blev Japp men vem är du????? Jag bad henne skicka en bild så att jag fick se....
När jag kom hem  så loggade jag genast in på min hemdator och vad får jag se.....Ha ha en tjej som heter Sussie men brunett och bor i Borlänge. Fel Sussie med andra ord. Det roliga i kråksången är att deras hotmailadresser är identiska förutom en liten punkt. Samma namn och båda hade träffat en Ewa i helgen. Jag skrattade gott  för mig själv! Ja ja det är alltid roligt att få kontakt med människor....
Nej nu måste jag ta tag i det tråkiga....att betala räkningarna. Varför ska jag alltid skjuta på sånt som är tråkigt in i det längsta????


"Ett gott skratt förlänger livet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0