Dessa datamänniskor....

Jag va kvar ett par timmar på jobbet i kväll. Men tror ni att jag kunde göra det jag hade planerat....ack nej ack nej! Det är så att i ett program som jag jobbar i ska det uppdateras lite logotyper och så. Därför har vi kopplat in det dataföretag som en gång byggt detta program enkom för oss och just dessa arbetsmoment. Detta är flera år sen och den killen som byggde detta är ju självklart inte kvar.... Nu är det då en annan kille som har hållit på i 1 vecka och han får inte ordning på det...puh... Det börjar också bli jävligt kort om tid eftersom jag inte kommer vidare och beställningarna hopar sig mer o mer för varje dag.... Det är jävligt frusterande att se högen växa sig högre och högre.Nu ringde Andreas (som han heter) och vi gick  igenom  programmet punkt för punkt, och till slut så verkar det faktiskt som att han har fått ordning på det. Men tiden gick ju åt till annat än vad jag hade planerat att hinna med ikväll.... ja ja det kommer ju fler  kvällar...ha ha. I morgon skall jag testköra programmet så mycket som möjligt så ska vi höras på måndag och stämma av.
Just nu kollar jag på TV om några killar som har hamnat snett och ska låsas in i fängelse tillsammans med före detta kåkfarare som avskräckande exempel.  Det är ju bara att konstatera att ens egna ungar är rena rama änglarna om man jämför med dessa killar....

"Det är mänskligt att fela men för att skapa kaos behövs en dator....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0