Blä för siffror......

Idag skulle vi sätta årets budget på jobbet. Jag är helt kass på sånt och allt vad matte och siffror heter. För att inte tala om staplar och diagram......Jag fattar inte att det finns människor som tycker sånt är busenkelt och dessutom roligt!!  Även fast det va flera som förklarade hur jag skulle tänka och räkna ut en ungefärlig beräknad summa för just mina kunder så va jag helt lost...ha ha! O ändå så är jag äkta brunett.... Nåja, efter att ha kört ett varv till så lyckades jag sent om sider få fram lite siffror som verkar ganska realistiska. Efter nyår får man se resultatet...om man hamnar på plus eller minus.... Men i mitt stackars lilla huvud gick det runt. Ibland önskar jag att jag va som en data....töm hårddisken och börja om på nytt!!!!
Detta tog över halva dagen innan det blev klart så nu har jag en "bunt" med beställningar att ta hand om i morgon. Men det känns bra för då är jag och "lirar på min gata"....det sitter  i ryggmärgen så det svischar jag undan ganska snabbt...

"Det finns ingen god vind för den som inte vet vart han ska...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0