Snart med i matchen igen...........

Det blev en till jobbig natt. Vaknade till och från varje halvtimma fram till 3-tiden sen somnade jag nog av utmattning... Kände mig ganska okey ändå när klockan ringde så jag gjorde mig i ordning och stack i väg till jobbet. Det va ju det här med rösten...men det brukar va ett gott tecken när det gäller mig för då brukar det vara över så att säga... Men ack vad jag bedrog mig. Det gick bra fram till lunch, då kom den...En hostattack som inte ville ge sig. Det va bara att inse att detta håller inte längre. Jag lyfte luren och ringde till Doktor Död. Ja, det är vår företagsläkare som kallas så. Fråga mig inte varför men det är ett namn som han får dras med här i Trosa...ha ha. Han svarade själv  och hörde mitt kraxande. -"Kom om en halvtimme så ska jag greja det här åt dig, sa han" Det visade sig att jag har fått nån virus eller bakterie...(hm...vad är skillnaden??) på luftrören som nu hade spritt sig ner till lungorna , med andra ord början till lunginflammation sa Doktor Död med sträng stämma...Han skrev ut en dunderkur medikamenter, både nån antibiotika (jag skall ta 4 tabletter om dagen)som ska bita på "allt" och en ny hostmedicin av den starkare sorten som både ska va vidgande, slemlösande och som man blir trött av så att jag kan få sova. Faktum är att när jag nu har tagit dom 2 första tabletterna och sovit nån timma så känner jag mig redan bättre. Det här verkar lovande inför natten!!! Jag ska nu bara kolla in Idol på Tv sen medicinera igen och sen hopp i sängen. Fan va skönt att slippa soffan...jag riktigt längtar efter att få sova en hel natt ostört i min säng...........

" Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt det är medicin! "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0